Svenska företaget Skarp Technologies hade som målsättning att revolutionera den globala marknaden. I kombination med komplex teknik kan du lasra bort skägget. Rakhyveln Skarp har en laserstråle istället för rakblad. Den svenska uppfinningen har dragit in tiotals miljoner kronor och är en av världens största Kickstarter-kampanjer någonsin.
Visste du att över två miljarder rakhyvlar slängs i USA varje år? Dags att ha miljön i fokus! Skarp Technologies lyckades få igång en av världens största kampanjer hos Kickstarter och drog in 4 miljoner dollar. Över 20 500 betalade för att företaget skulle kunna ta fram den nya revolutionerade produkten inom hår hygien.
En lyckad kampanj som slog rekord med en misslyckad affärsidé. Produkten existerade aldrig och alla som investerade fick inte hem produkten. Kampanjen komigång år 2015 och fortfarande finns inga uppdateringar från bolaget. Allt va för bra för att vara sant men det svenska företaget lyckades i alla fall genom smarta marknadsförings metoder dra till sig investerar världen över. Genom att underskatta konceptet drog de in 4 miljarder dollar men lyckades aldrig tillverka produkten som alla förväntade sig.
Har du en affärsidé som du verkligen tror på men saknar investerare? Kickstarter.com kan vara värt ett besök.